پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 215370
انسان ها در وضعيت بحراني و شرايط اضطراري قابل شناخت هستند
تاریخ انتشار : 1395/04/10 18:15:00
نمایش : 1179
رئيس تبليغات اسلامي فارسان گفت: انسان ها را در زمان صلح و آرامش نمي توان شناخت، ولي در وضعيت بحراني و شرايط اضطراري انسان ها قابل شناخت هستند
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد ميربد، رئيس تبليغات اسلامي فارسان، در مراسم جزء خواني قرآن کريم دبيرستان دخترانه علوم و معارف اسلامي فارسان گفت: ماه رمضان براي ما يک فرصت بزرگ است و اين ماه، ماه قرآن است و قرآن به تعبير خودش نور و شفاست و يک سري لطايف و ظرايفي در قرآن وجود دارد که وجود انسان پاک و طاهر مي تواند اين را درک کند.

وي ادامه داد: وقتي شکم خالي مي شود در وجود انسان احساس طهارت پرورش مي يابد و با به وجود آمدن اين احساس طهارت، لطايف قرآن را درک مي کند.

ميربد تاکيد کرد: وقتي قرائت يک آيه از قرآن در ماه مبارک رمضان برابر با ختم قرآن است به اين نتيجه مي رسيم که تلاوت يک آيه از قرآن در اين ماه تاثير بيشتري دارد.

حجت الاسلام ميربد با اشاره به برنامه هاي جزء خواني در ماه مبارک رمضان، افزود: تلاوت تدريجي قرآن علاقه به کلام خدا را به تدريج افزايش مي دهد و برنامه هاي جزء خواني مي تواند باعث رشد در آينده شود و بايد مراقب بود و بعد از ماه رمضان سعي کنيم تلاوت قرآن را ادامه دهيم.

رئيس تبليغات اسلامي فارسان تصريح کرد: انسان ها را در زمان صلح و آرامش نمي توان شناخت، ولي در وضعيت بحراني و شرايط اضطراري انسان ها قابل شناخت هستند، و بايد در دگرگوني ايام تغيير موضع ندهد و بدون شک کسي که بتواند با قرآن انس بگيرد و با آن رفيق باشد مواضع او دچار تحول نمي شود و به خاطر قرآن داراي شخصيتي قوي و نفوذناپذير خواهد شد.

وي گفت: وقتي انسان شروع به تلاوت قرآن مي کند به تدريج احساس آرامش مي کند و اين به دليل رنگ و بوي خاص قرآن است و تفاوتي که بين قرآن و ساير متون وجود دارد که منشا آن فراطبيعي و فرامادي است و دليل تاثير قرآن منبع آن است.

ميربد تاکيد کرد: قرآن ذکر است و ذکر همان يادآوري است و دائم الذکر بودن يکي از مراتب قلبي ايمان است.

وي تاکيد کرد: قرآن مکتوب است و نياز به يک ناطق دارد تا آن را شرح و تفسير دهد و اين ناطق بايد شرايطي شبيه قرآن داشته باشد يعني از سوي خدا سخن بگويد و پاک و معصوم باشد، در نتيجه فقط شخص پيامبر اسلام(صل الله و عليه و آله و سلم) و ائمه هدي(عليهم السلام) به اذن خدا قادرند قرآن را تفسير کنند و دقايق و ظرايف آن را براي مردم بازگو کنند. 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html